Opetus ammatina edellyttää, että ymmärrät, että kyse on opiskelijoiden motivoimisesta ja inspiroimisesta saavuttamaan täysi potentiaalinsa. Erinomaiset opettajat ovat omistaneet elämänsä auttaakseen oppilaita saavuttamaan suuruutta ja olemaan hyviä ihmisiä.
Ajattele sitä. Vuonna 2002 Anand Kumar Super 30 -ohjelmasta otti mukaan opiskelijoita yhteiskunnan vähemmän onnellisilta osilta. Niille 30 opiskelijalle, joilla ei ollut varaa IIT-valmennukseen, oli mahdotonta edes ajatella IIT-pääsyä. Anand Kumar ja Abhayanand opettivat ja opastivat heitä sekä inspiroivat heitä saavuttamaan unelmansa. Ensimmäisen erän 30 opiskelijasta 18 pääsi IIT:iin. IIT:iin hyväksyttiin myös 22 opiskelijaa seuraavista ympäristöistä. Loppu on historiaa.

Siva Subramaniam, tohtori APJ Abdulkalamin opettaja, saattoi näyttää Siva Subramanialle, joka inspiroi häntä opiskelemaan lentäjän uraa, mutta ei antanut hänelle mahdollisuutta oppia lintuja ja rohkaista häntä lentämään. Intiassa ei ehkä ollut yksi kaikkien aikojen merkittävimmistä avaruusinsinööreistä ja tiedemiehistä. Intialla ei ehkä ole ollut yksi historian vaikutusvaltaisimmista presidenteistä. Näet, että opettaminen ei ole vain ammatti, vaan myös intohimo, joka vie sinut korkeammalle.
Mikä on opettajan ensisijainen rooli?
Muistatko ne tunnit, jolloin opettajasi jakoivat tarinoita oppilaille, selittivät monimutkaisia aiheita mukaansatempaavien toimintojen avulla ja jakoivat intohimoaan aihetta kohtaan? He ovat enemmän kuin vain opettajia. He voivat myös toimia mentoreinasi. He inspiroivat opiskelijoita opettamalla aihetta ja rakentamalla suhteita, vaihtamalla ideoita ja rakentamalla niitä. Tämä on ihanteellinen ammatti, jos haluat inspiraatiota opettajan urallesi.
Lukuisat tutkimukset ovat osoittaneet, että oppiaineosaaminen, opetustaidot, persoonallisuus ja opetustaidot ovat kriittisiä tekijöitä, jotka vaikuttavat opiskelijoiden oppimistottumuksiin. Ole oppilaidesi mentori ja auta heitä saavuttamaan tavoitteensa. Ajattelet kuinka opettaa ammattina. Ymmärtääksesi eri pääsyreittejä, katso seuraavat akateemiset polut.
Top Uraneuvoja Koulutuspolku Tehdäksesi uran opettajana sinun on ymmärrettävä myös koulutusvaatimukset. Intohimo on opetuksen huippuosaamisen olennainen edellytys. Ollaksesi opettaja, sinulla on oltava oikea pätevyys. Opetusta voi harjoittaa monella eri tavalla. Tässä muutamia:
Esiasteen opettaja tai lastentarhanopettaja
Tämä urapolku on sinulle, jos olet kiinnostunut esikoululaisten opettamisesta ja haluat tehdä opettajan ammatin. Esiasteen tai esikoulun opettajat ohjaavat 2–5-vuotiaita lapsia. Esikouluja kutsutaan joskus päiväkotikouluiksi, koska niissä käytetään päiväkotikasvatusmenetelmiä. Jotkut esikoulut noudattavat Montessori-kasvatusprosessia ja tunnetaan Montessori-kouluina.
Nämä koulut auttavat oppilaita siirtymään peruskoulusta kotiin opettamalla tärkeitä viestintä-, kieli-, numeroitaitoja ja muita taitoja. He osallistuvat erilaisiin aktiviteetteihin, kuten laulamiseen, värjäämiseen, piirtämiseen, värjäämiseen, esineiden järjestykseen ja muihin käytännön tehtäviin.
Peruskoulun opettaja
Peruskoulun opettajat opettavat 1.–5. luokkien oppilaita. Heillä on olennainen rooli heidän yleisessä kehityksessään. Jos olet kiinnostunut perusluokkien opettamisesta, tämä urapolku on sinua varten. Olisit peruskoulun opettaja ja tekisit oppilaiden oppimisesta nautinnollisempaa opettamalla heille erilaisia aineita.
Lukion ja lukion opettajat
Tämä urapolku on sinulle, jos olet kiinnostunut opettamisesta, mutta et toisen asteen opinnoista. Toisen asteen opettajat opettavat oppilaita luokilla 5-10. Lukion opettajat ohjaavat oppilaita luokilla 11 ja 12. Voit opettaa tiettyjä aineita perustutkinnostasi riippuen lukion tai lukion opettajana.
Miten sinusta tulee lukion tai lukion opettaja?
- Voit ansaita kasvatustieteen kandidaatin tutkinnon (B.Ed.), kun olet suorittanut tutkinnon mistä tahansa aiheesta. Tämä on kaksivuotinen ohjelma, joka kouluttaa opettajia. Sänky.
- Sänky. vaaditaan opettajan uran aloittamiseen toisen asteen tai ylemmän asteen oppilaitoksissa.
- Valmistumisen jälkeen voit suorittaa maisterin tutkinnon ja sitten B.Ed. Opettaa toisen asteen tai luokkien 11-12 tyyppejä.
- Jotta voit osallistua valtion ylläpitämiin tai yksityisiin kouluihin, sinun on läpäistävä Central Teacher Empowerment Test (CTET).
- Hakijoille, jotka haluavat opettaa toisen asteen tai ylemmän asteen oppilaitoksissa, toisen asteen koulutuslautakunta suorittaa keskusopettajan kelpoisuustestin.
- Jotkut osavaltiot suorittavat myös erilliset opettajan kelpoisuustestit (TET) ja osavaltion koulutustestin (SLET). tai muu vastaava koe, jonka koulupalvelutoimikunta järjestää toisen asteen ja ylemmän asteen opettajille valtion ylläpitämissä kouluissa sekä valtion tukemissa kouluissa.
Yliopiston ja yliopiston opettaja
Tämä urapolku on sinulle, jos olet kiinnostunut opettamisesta, mutta haluat tehdä jotain muuta kuin opettaa yliopistoissa tai korkeakouluissa. Nämä ovat pätevimpiä opettajan uran alkuvaiheessa olevia opettajia. He voivat opettaa yliopistoissa ja yksityisissä korkeakouluissa.
Miten sinusta tulee korkeakoulu- tai yliopistoopettaja?
- Sinulla on oltava maisterin tutkinto voidaksesi opettaa korkeakoulussa tai yliopistossa. Kuitenkin Ph.D. tutkinto vaaditaan ylennystä luennoitsijasta apulaisprofessoriksi.
- Maisterintutkinnon suorittamisen jälkeen sinun tulee hakea ja olla pätevä Kansallisen testausviraston suorittamaan kansalliseen kelpoisuuskokeeseen.
- Yliopistonlehtoriksi tai opettajaksi tuleminen edellyttää kaksi vaatimusta: jatkotutkinto ja NET-kelpoisuustodistus. Tämä on arvostetuin ja halutuin urapolku kaikille opettajan urasta kiinnostuneille.
- Joissakin osavaltioissa on valtion kelpoisuustesti (SET), jolla rekrytoidaan luennoitsijoita erilaisiin hallituksen omistamiin korkeakouluihin.
Opetuksen haasteet
Erinomaisiin mahdollisuuksiin liittyy myös merkittävämpiä haasteita. Näiden haasteiden ei pitäisi olla syy hylätä valintasi; niiden pitäisi auttaa sinua valmistautumaan tulevaisuuteen. Jokainen työ on haastavaa. Opetus ammattina voi tuoda haasteensa. Nämä ovat tärkeimpiä asioita, jotka on muistettava ennen opettajanuran aloittamista.
- Opetuksen teknologiatrendit: Sopeutuminen ja sopeutuminen uudempiin verkko-oppimismenetelmiin, opetusmenetelmiin, online-kokeisiin, älykkään luokkahuoneopetukseen ja muihin verkkoteknologioihin. Jos et ole tyytyväinen teknologian käyttöön, se voi olla vaikeaa ja häiritä koulutuksesi johdonmukaisuutta ja yhtenäisyyttä.
- Z-sukupolven opettamisen haasteet eivät ole koskaan olleet merkittävämpiä. Opettajien on sopeuduttava uusiin opetusmenetelmiin, sillä opiskelijoiden keskittymiskyky on lyhyempi ja he käyttävät tekniikkaa mukavammin kuin perinteiset luennot. Monet koulujen oppilaat käyttävät matkapuhelimiaan ja muita vempaimia.
- Monien opetusmenetelmien myötä opettajien on nyt hallittava oppilaiden käyttäytymistä luokkahuoneessa ja verkossa.
- Jatkuva itseopiskelu aineissa: Opettajien on pysyttävä nousevien teorioiden ja periaatteiden tahdissa. Tieto monissa aineissa, kuten taloustieteessä, liiketaloudessa ja biologiassa, kehittyy jatkuvasti. Opettajien, erityisesti korkeakouluopettajien, on jatkettava oppimista ja tietojen päivittämistä.
- Luokkahuoneen konfliktien hallinta: Tämä on yksi opetuksen haastavimmista puolista. Opettajien on kyettävä olemaan tekemisissä häiritsevien ja lyhytnäköisten opiskelijoiden sekä oppilaiden kanssa, jotka häiritsevät luokkahuonekuria.
Johtopäätös
Opetus voi olla palkitseva ura, jos olet tarpeeksi intohimoinen ja keskittynyt harjoittamaan sitä. Opetus on ammatti, joka kasvattaa huomisen johtajia ja juurruttaa halua oppia.
Sinun on ymmärrettävä opettajanuran palkinnot ja haasteet. Opetus on loistava tapa innostaa ja voimaannuttaa valoisia nuoria ja luoda parempi tulevaisuus.
Jotta voit olla varma kyvyistäsi ja persoonallisuuksistasi ennen kuin päätät ryhtyä opettajaksi, on kuitenkin hyvä idea tehdä persoonallisuusarviointi. Uraopas voi auttaa sinua tunnistamaan vahvuutesi ja heikkoutesi.